Wednesday, September 13, 2006

Wajah

Mengapa disorok wajahmu itu?
Mengapa malu untuk bertentang mata denganku?
Mengapa kau mendiamkan diri di situ?
Datanglah kepadaku, kita bersua..
Berbicara hati ke hati



Aku bukan rasaksa penakluk gurun gersang
Walau wajahku buruk namun aku hanya manusia
Dicipta ILAHI seperti dirimu jua
Aku keseorangan di sini
Kerna mereka ketakutan melihat wajahku
Sepertimu di situ...


Aduhai kamu masih di situ...
Mengapa terus bersembunyi?
Hinakah aku padamu?
Jelekkah wajahku pada pandangan matamu?
Sedihnya hati ini...
Sadisnya jiwa ini...
Namun tiada lagi airmata dapat kutitiskan




Andai wajahku seindah bayi
Secomel anak-anak kecil
Alangkah bahagianya hidup ini
Sudah pasti aku disukai... disayangi...
Sentiasa diulit dengan kasih berpanjangan
Senyuman sentiasa terukir buatku



Sayangnya bukan itu kenyataannya
Wajahku yang buruk ini
Tak ingin dilihat oleh kau dan mereka
Kekallah aku di sini
Terus menerus melarikan diri
Bersembunyi...



No comments: