Monday, September 25, 2006

Seharian di Pasar Seni

Hari Sabtu yang lepas (23/9/06), aku keluar ke KL utk beli tiket balik kg raya nanti. janji dengan MISA utk kuar sesama dan lepak-lepak kat KL tu. seawal jam 10 pagi aku dah kuar utk tunggu bas. sekali elok aku dah nak sampai, bas dah jalan. tidakkkk...!!!!!! kena la tunggu lagi setengah jam. huhuhuhuh...

Sampai KL dlm pkl 11.15 pg. tepon MISA, dia on the way gi CM (Centre Market) utk letak beg dulu. aku pon tunggu dia di Kotaraya. dlm 15 minit MISA sampai. pastu we all gerak ke Puduraya. huih... punya la ramai umat!! sesak btol. itu baru awal pose, kalu ah nak raya... cam sardin dlm puduraya tu.

Aku & MISA cepat-cepat menuju ke kaunter bas TRANSNASIONAL yg berwarna merah ang! sesak jugak kat situ. beratur lebih kurang 15 minit dah dpt beli tiket. alhamdulillah... Aku beli tiket pergi-balik. kopak la dekat 50 hengget. huhuhuhuhu... lepas beli tiket kitaorg terus gerak ke CM. hajat hati nak lepak makan-makan kat Naili's belakang CM tu. sekali tutup daa... entah mana tempat la diaorg dah pindah. aiseh... kempunan kitaorg. last-last decide makan KFC je la. sib baik org tak ramai...


Lepak makan KFC dekat sejam lebih. makan... sembang... gelak... bestnyer! teringat time zaman-zaman awal dtg KL dulu. mmg KFC tu port kitaorg melepak selain dari McD Dayabumi. abis makan terus gi surau utk solat Zohor. kitaorg ingat nak pegi Kotaraya semula, round-round kat sana lepas solat. tapi ada satu acara menarik kat situ. ada persembahan muzik dari Negara China, Amerika Selatan dan Malaysia sendiri. best ooo layan muzik diaorg nie. esp. pemuzik dari Amerika Selatan. dia main instrumen flute dan entah apa la nama alat muzik dia tu. idak le teman tahu. muka artis tu sebijik cam Jacky Chan. aku dgn MISA cam confuse je. betol ke Jacky Chan tu? hahahha... tp serius wa cakap lu... memang muka dia sebijik cam muka Jacky Chan. kalu tak caya.. gi tanya MISA. hahahahhaha...

tengah layan muzik tu.. sekali pandang kat luar, punya la lebat ujan. mak aii... kalu cenggini, tak bleh la gi kotaraya. so, kitaorg pon layan lagi la diaorg tu punya muzik. perghhh... feeling abis. sebelum kembor Jacky Chan tu buat persembahan, geng-geng dari CHINA tu mainkan alat muzik traditional diaorg. best je tgk diaorg main. then lepas tu dari MALAYSIA, persembahan angklung. mula-mula dia main lagu 'Langit ke Tujuh' nyanyian Sharifah Zarina then lagu omputih, cina & last sekali laju Hindustan filem 'Diwale'. perghh... kagum aku tgk kepantasan tangan dia membunyikan angklung. iramanya mmg tepat & tak der sumbang langsung. pro la katakan. then, baru la mamat AMERIKA SELATAN nie buat persembahan. aku mmg salute giler kat diaorg semua yg buat persembahan. tabik spring toink-toink kat diaorg. hehehehehe... Sejak bertukar pengurusan, nampaknya CM semakin banyak aktiviti. ada saja event yg dibuat di situ. bagus lah begini. kat dlm tu pon dok sibuk buat renovation. dah semakin cantik dan menarik.. dah ada macam-macam. mmg cun dah la sekarang. bila masuk kat situ, cam berada dlm negara yg lain. best wooo....

Lepas mamat AMERIKA SELATAN abis buat persembahan, kitaorg gi minum kat food court atas. ye la.. nak gi Kotaraya tak leh. hujan lebat giler. time kat atas tu diaorg sambung lagi main muzik. we all takat dengar je la kat atas. tak larat nak berdiri dah. sakit kaki oooo... tangan pon dah lenguh dok rakam persembahan diaorg. last-last aku dan MISA decide nak beli CD mamat AMERIKA SELATAN tu. dah rasa jatuh chenta dgn tiupan instrumen dia. rega RM49 tp we all dpt RM45. boleh la... Bestnyer, skrg nie pon dok tgh dengar CD tu sambil menulis blog nie. waaaa... bestnyer dengar. terasa damai je jer. just instrumental song... layannnnn...

Abis minum-minum terus turun serbu utk beli CD tu. ada 3 set rupanya. nie yg buat cam nak sambar je 3-3 tu. tp disebabkan harga satu pon bleh kira belanja seminggu... tak jadi le. beli satu la edisi 'Feeling of Love'. waiseyyy... feel abis. tak rugi arr beli... siap kongsi lagi dgn MISA.. wakakakka...

Lepas beli CD tu, jalan-jalan lagi dlm CM tu sbb ujan masih lebat. merayau punya merayau.. lalu depan kedai Secret Recipe. hmmm... apa lagi singgah minum petang le. aku amik kek mocca walnut, MISA amik tiramisu. perghhh... tak tergambar kesedapan kek-kek tu. sedapnyerrr...

Sambil makan tu tunggu abah MISA yg baru sampai dari Penang. lepas tu, bawak abah MISA gi makan nasi kat food court atas semula. aku tinggalkan diaorg sekejap utk solat Asar. bila aku balik semula, Ijah adik MISA dah ada. jam dah pkl 6.15 ptg. ujan pon dah reda. aku mintak diri dari diaorg nak balik dah. time tu diaorg tgh tunggu Ebob plak. pakat balik sama-sama ke Kuang le diaorg tu. aku lak, kembali ke Serdang. akhirnya dlm pkl 8 mlm barulah aku sampai rumah. waduhhh... penat giler tp rasa best sbb dpt lepak-lepak cam dulu.

Pendek kata, hari Sabtu tu mmg seharian kitaorg lepak kat CM. tak dapat ke mana-mana gara-gara ujan yg turun mencurah-curah ptg itu. tp berbaloi sbb dpt tgk persembahan instrumen tu. nanti kita lepak-lepak lagi ye MISA... muehehehehe...

No comments: