Monday, October 02, 2006

teringat dulu-dulu

Alhamdulillah... dah seminggu ramadhan berlalu. cepatnya masa berjalan. pejam celik pejam celik... dah masuk hari ke-9 berpuasa. tak lama lagi nak raya dah. ehehehe... yea.. rayaa!!!

Teringat lak puasa tahun-tahun yang lepas waktu duduk di Maluri lagi. abis je waktu keje, bergegas mengejar bas. kalu terlepas bas 4.30 tu, alamatnya berbuka puasa dlm bas le. tapi so far belum pernah berbuka puasa dlm bas. pasal aku tak beli kuih pon. hahahhaha...

Selalunya dulu-dulu aku dah pesan dgn housemate aku utk tolong belikan nasi bungkus. kalau tak , sure abis lauk-lauk tu semua. then jika sempat aku sampai sebelum berbuka, aku beli la kuih-kuih buat tambah juadah berbuka.

Tapi sekarang sejak dah pindah nie, alhamdulillah.. senang sket idop aku. tak terkejar-kejar cam dulu-dulu. even boleh balik 4.30 pon, aku tak le cam 'the flash' mengejar bas. kekekekke.. la nie petang je sure gi pasar ramadhan. kena kuar cepat, kalau tak... sure sesak giler kat pasar ramadhan tu. nak jalan pon seksa. huih... ramai tak hengat punya!!! menu wajib tiap-tiap hari, ayam percik. walau pun ada org tu dok boikot ayam.. tp aku tak leh nak memboikot. my feberet tu...! ahaks...

Hmmm... hari nie nak makan apa pulak yer...????

No comments: