Wednesday, October 18, 2006

mood raya...ya...ya...

Hehehe... mood raya sudah mengelabui mataku. keje pon buat ndak tak ndak jer. abis-abis tidak pon kalu ada keje, aku pas kat technician jer. tp lately mamat technician nie cuba 'main aci-aci' dgn aku. kelmarin terkantoi dgn aku. aku call tak angkat, sekali aku buat spotcheck arr ke bilik dia. hmmm... aku ketuk-ketuk pintu dia then dia buka. dgn mata merah siap landing lagi atas sofa ijo. cett... membuta rupanya! hangin aku satu badan... memang saja carik pasal dgn aku.

Aku bukan jenis nak marah-marah dan sound sesuka hati walaupun tau dia buat salah. tau la bulan pose, letih... tp tido waktu keje? aku memang tak boleh terima. apesal le dia di bawah tanggungjawab aku???? ishhh... tensen akuh!!! tak buat keje time ofis hour tp pulun time abis ofis hour. nie semua nak kaut OT lebih la nie. pastu soh aku sign utk sahkan OT dia... byk cantik!!!! tak pasal-pasal aku subahat. warghhh... hangin...hangin... tak per, tak per... ini kali kedua dia kantoi. masuk kali ketiga.. no more! jgn nak komplen kata aku tak der ati perut. rasanya dah terlalu banyak aku kasik peluang. dia sendiri tak hargai, so next time... paham-paham sendirilah.

Udah le... berenti cakap pasal mamat nie. buat spoil mood raya aku jer. kekekekke... la nie dok putar lagu raya je la. kat ofis nie dah semakin sunyi. orang dah balik sikit demi sedikit. yg mana naik bas, ada yg seawal selasa dah chow. huhuhuuh... aku gak yg balik hari sabtu. bg aku dah lewat sgt tu. balik nie mana nak buat kuih, kemas rumah, adeii... bila pikir pon dah rasa penat. blom buat lagi... hehehehe...

Kuih raya plak, kekonon aku tak nak beli kat sini. aku dah pesan awal-awal kat abang aku suruh tempah je kat kampung. sekali dia kasi tau kat yg dia tak beli. katanya tak ramai yg buka tempahan tahun nie. adeiii.. sib baik aku ada order gak almond london dan beberapa jenis kerepek. so, balik nie cuma buat satu atau dua jenis kuih lagi buat menemani almond londonku agar tidak kesepian.. hehehehe..

Tahun nie baju raya 2 + 1... keekekke 2 pasang yg baru punya dan 1 lagi yg tahun lepas yg baru sekali aku pakai. itupun baru-baru nie je aku pakai. entah naper aku tak pakai walaupun dah setahun beli. nie semua gara-gara Kak Min la nie kata corak tak sesuai dgn aku. ok aper corak tsunami... kekeke.. nie semua gara-gara kena pakai corak batik zaman arwah Kak Endon dulu. huhuhuhu...

Budget raya tahun nie tak le semeriah tahun-tahun lepas. tp walau camner pon bahagian untuk mak, abah, long dan anak-anak buah tetap ada. anak-anak buahku.. dun wori, tahun nie budget raya tetap wanchik bagi tp bersyarat la. korang kena tolong wanchik kemas rumah dulu la. muahahahah...

Pagi-pagi lagi dapat emel dari S. ucapan dia ringkas ajer... 'Selamat hari raya. Tak ada kad cuma penghargaan dan terima kasih segala-galanya..' hmmm... ye lah, saya pon ucapkan terima kasih atas segala-galanya juga. moga syawal tahun ini lebih bermakna dengan kehadiran cahaya mata. moga kesihatan awak akan semakin bertambah baik dari tahun ke tahun...

Well... GRIK... tunggu kepulanganku..!!!! kekekekek...

No comments: