Monday, June 08, 2015

275 - Trip ke Bukit Tinggi & Padang, Indonesia (Part 2)

Hari Kedua

Kami menginap di Hotel Gran Malindo Bukittinggi. So far, keadaan hotel amat memuaskan cuma makanan yang disediakan tak berapa boleh masuk ke tekak aku. Orang lain ok saja tengok..hehehe..

Hari kedua perjalanan di sambung menuju ke Tasik Maninjau yang melalui 44 selekoh. Ianya lebih dikenali sebagai Kelok 44. Huih.. rasa macam naik roller coster pon ada bila lalu selekoh-selekoh tu. Di sepanjang perjalanan di sajikan dengan pemandangan yang superb! Subhanallah.. cantik sangat view.



Then, kami terus ke Rumah Hamka. Unfortunately, keadaan rumah tersebut agak tidak terjaga. Sayang jika terus tidak terjaga especially, hasil-hasil karya Pak Hamka musnah di makan anai-anai. Walaupun berada di dalam almari tapi jika tidak dijaga, buku-buku tersebut akan menjadi makanan anai-anai yang sudah buat sarang dalam almari tu.


Lepak di sini sekejap saja, lepas tengok sekejap kami membuat gerakan pulang semula ke Bukit Tinggi untuk makan. Di sini sepanjang kami berada di sini, menu wajib adalah nasi padang. Wahhh... abes dietku melantak nasi hari-hari..ngeee..


Kemudian, shopping lagi.. hmmm...mereka-mereka la... daku hanya mampu memerhati...hhehehe..

No comments: