Monday, May 23, 2011

224 - TAK PERLU & TAK NAK!!

Genap seminggu peristiwa haru biru tu berlaku, aku dihubungi oleh dia. Tak sengaja menjawab panggilan telefon. Tup-tup terdengar suara dia di sebelah sana. Hmmm... terkedu la sekejap aku! Last-last malas nak memanjangkan cerita, layan je la dia bercakap. Thru phone, tak perlu nak berjumpa-jumpa. Ok lah...!

Sukar nak diceritakan apa perasaan aku tika ini. Yang pasti aku berpura-pura semua ok sebab aku tak bertentang mata dengan dia. Dengan kata lain, sejak kes tu aku memang tak berjumpa dengan dia lagi. Dia memang nak berjumpa, aku yang tak nak dan aku rasa TAK PERLU!

Bagilah apa saja alasan untuk berjumpa dengan aku, pasti jawapan aku tetap sama. TAK PERLU! Buat apa nak berjumpa lagi kalau segala apa yang kau rasa sudah aku tahu walaupun bukan dari mulut kau sendiri. Semua itu cukup melukakan! Untuk berjumpa dan menatap muka orang yang melukakan hati aku, aku memang TAK PERLU berbuat begitu. tambah-tambah lagi jika ianya hanya akan mengingatkan aku pada kata-kata yang diluahkan pada kawan aku tu.

Itu cerita Jumaat lepas, semalam Ahad pula lain ceritanya. Aku didatangi sms dari seorang kenalan yang aku anggap tak lebih dari rakan sekerja. Tapi berlainan jabatan. Permulaannya sama seperti cerita dia yang melukakan hati aku nie. Aku memang sudah serik dengan jalan cerita yang sebegini. Aku muak, aku penat, aku fed-up, aku tak nak & aku tak mahu terlibat lagi dalam kes-kes 'masalah rumahtangga' orang lain.

Aku tak mahu jadi pendengar ke... jadik tukang kaunselor tak bertauliah untuk kes-kes rumahtangga nie. Dah serik sangat!!! Carilah orang lain yang boleh dengar masalah rumahtangga korang (esp. lelaki). Korang lelaki-lelaki, carilah kawan-kawan yang sama lelaki untuk cerita pasal masalah rumahtangga korang. Jangan nak cari aku! Aku tak mahu tahu apa masalah korang, masalah orang rumah korang, masalah anak-anak korang, masalah mak pak mentua korang, ipar duai korang. Semua tu aku tak mahu tahu!!

Just leave me alone!!!!!!!!!!!!!!!!!

I'm too tired now.....

No comments: