Friday, June 10, 2011

225 - Mencipta alasan

Akhirnya orang yang itu sudah meluahkan apa sebenarnya dia mahu padaku. Ya, dia memang ingin menjalinkan hubungan istimewa denganku. Hah! Penat seh untuk mengulangi kisah yang sama dengan orang yang mempunyai masalah yang sama. Walaupun kali ini jika aku menerima hasrat hati orang itu insyaallah semuanya akan 'berjalan lancar'. Tapi bagi aku untuk bersama dengan orang itu, hatiku keberatan. Tidak seperti dia yang sebelum ini.

Alasan yang kuberi, 'aku sudah ada orang yang aku suka.' Memang benar, memang aku sudah ada orang yang aku suka. Tapi, dia yang tak suka pada aku sepertimana yang aku suka. Semuanya berlaku selepas peristiwa yang menyedihkan itu. Aku tak berbohong dengan orang itu. Itu yang aku rasa.

Maaflah... hati dan otak aku tak mampu untuk menanggung bersama-sama masalah masa silam kamu. Cukup penat untuk sama-sama memahami masalah silam kamu. Bosan sebenarnya.. asyik dihampiri oleh kamu-kamu yang mempunyai masalah yang sama.

Mungkin ada perempuan yang lebih baik dari aku untuk kamu. Bagi aku pula, mungkin ALLAH mahukan lelaki yang lebih baik untukku. Sama-samalah kita mencarinya.

No comments: