Tuesday, May 10, 2011

219 - Jangan buang t*** kat tempat anda mencari rezeki!

2 bulan yang lalu aku pernah berurusan dengan seseorang nie berkenaan pelawaan sebutharga kat ofis nie. Mula-mula okey je dia nie. Tambahan plak dengan 'emel sokongan' yang penuh syahdu menceritakan kesengsaraannya untuk meneruskan hidup sampai cakap nak beli susu anak pon tak cukup duit. Memang kesian arr bila baca emel dia nie.

Aku pon cuba la bagi peluang kat dia untuk menawarkan harga yang terbaik untuk supply barang kat sini. Tapi nak buat macam mana kalau harga yang dia tawarkan tidak kompetitif dgn harga yang syarikat lain tawarkan.

Mungkin bengang & lebih tepat KECEWA tak dapat sale, maka dilempiaskan kemarahan itu pada bos aku dan siap kutuk-kutuk lagi bos aku tu dalam emel. Maka dipendekkan cerita bila bos aku dapat emel yang mengutuk dia terang-terang... malas la dia nak melayan pe'el orang yang macam tu. Aku pon malas nak layan. dari kesian, langsung aku rasa bengang gak la...

Itu citer 2 bulan yang lalu, hari ini aku dapat lagi emel dari dia nie & mintak maaf serta minta diberi peluang untuk buat sale kt sini. Aku gelak je bila baca emel dia nie. Kalau lah bos aku tau yang dia nie kembali menagih sale kt sini... konfem gelak besar dia.

Itu lah... jangan buang hampas kat tempat ko carik rezeki. memang la bumi ALLAH nie luas, kat mana-mana boleh carik rezeki tapi kadang-kadang tempat yang ko buang hampas tu la.. yg akan bantu ko bila ko susah & perlukan bantuan.

SUBHANALLAH....

No comments: