Saturday, June 21, 2008

141 - Membawa diri

Salam petang Sabtu.

Aku kerja hari lagi minggu nie. Menyiapkan keje yang entah bilakan siap. Warghhh... tensen akuh! Bila dah tepu kepala otak nie... aku layan memblog jap. hehehe...

Semalam aku dah plan nak tido awal. Dalam pukul 10 dah masuk tido. Tak lama lepas tu aku dengar ada mesej masuk dalam henpon aku. Sapa la plak nie ngaco je... Bila aku bukak jer mesej tu.

'Kak tim.... huhuhu... ;-( '

Aik? Apesal la plak kenanya dengan adik aku sorang nie? Risoa plak aku. Aku balas tanya kenapa? Then dia balas balik dgn mesej yang semakin pelik. Cam org tengah frust. Cakap nak gi jauh... nak gi tenangkan fikiran. Aku makin risau. Nak call, kredit dah agak nazak. So, aku decided turun gi kedai beli top-up.

Lepas beli je top-up aku terus call dia. Tanya punya tanya... dia still tak mau berterus terang. Dari gaya cakap konfem arr baru lepas nangih. Aiseh... Lepas tu aku tanya lagi, dia kat mana. Dia jawab kat highway. Aku tanya lagi highway mana? Then dia jawab dah dekat area Nilai. Ishh... apa kenalah dgn adik aku nie?

Aku try pujuk dia soh balik sini. Datang rumah aku. Tapi dia tolak. Dia still kata nak tenangkan fikiran. Dah lama tengah jiwa kacau, takut plak aku dia buat apa2 tindakan yang bodoh. Tapi yang amat aku kesalkan, aku still tak berjaya pujuk dia balik. Tapi dia janji nak dtg ofis hari nie dan jumpa aku. Tak mengapalah... dia dah besar. Lelaki plak tu... harap2 dia dapat jaga diri.

Pagi nie aku mesej dia semula bagitau aku ada di ofis. Then dia balas mesej aku dan dia kata dia ada kat tengah2 BANDAR MELAKA!!! Ya ALLAH... terkejut aku! Dia tak balik semalam. Alasan hujan lebat. Takut nak redah. Ok, aku terima jawapan dia tu. Aku still cuba pujuk dia balik. Tapi aku still tak berjaya. Adus.... tak senang hati aku dibuatnya..

Ya ALLAH, Kau peliharalah iman dia. Lindungilah dia dari segala keburukan. Amin...

No comments: