Friday, April 18, 2014

251 - Aku hamba-Mu yang lemah



Assalamualaikum...

Pagi Jumaat yang menenangkan. Hujan turun sejak subuh hingga sekarang masih tak berhenti. Tak lebat tapi kadang-kadang renyai. Berterusan. Sejuk bumi Tuhan pagi ini. Alhamdulillah.

Namun hati aku masih tidak tenang. Banyak perkara yang aku fikirkan. Dan yang pasti aku masih menahan sesuatu yang sepatutnya aku lepaskan. Aku takut hendak lepaskannya. Entah mengapa aku berperasaan begini? Sedangkan sudah nekad di dalam hati untuk melepaskannya tapi akhirnya aku kalah dengan perasaan sendiri. Aku sayang nak lepaskan ia. Terlalu sayang hingga membodohkan diri sendiri.

Aku sedih dengan sikap aku begini. Tak tetap pendirian. Sampai bila aku mahu begini? Aku sendiri tiada jawapan. Pokok pangkalnya hati sendiri kan?

Memang senang untuk menasihati orang lain, tapi bila terkena pada batang hidung sendiri...baru tahu bagaimana perasaan itu.

Ya Rabb.. berikan aku kekuatan dan sambutlah doa-doaku selama ini yang tidak pernah jemu aku titipkan setiap kali selepas solat. Makbulkan pemintaanku Ya Allah... kasihani hamba-Mu ini. Berikan setitis harapan dan sejalur cahaya untuk aku membina kembali keyakinan diri ini yang semakin menghilang. Aku amat lemah tika ini. Ya Allah Ya Rahman Ya Rahim, bantulah aku...


No comments: