Monday, August 13, 2007

Selamat Pengantin Baru Misa & Uzin

Assalamualaikum! Hah... penat giler badan nie. kalau tak ingat cuti yg dah tinggal sket tu, sure aku amik cuti dan sambung tido kat rumah. cuti yg ada skang nie spend utk raya. tak best arr kalu raya cuti sat ja. hehehehe...

Back to the point... selama 4 hari aku berkampung di rumah Misa kat Kuang utk membantu majlis perkahwinan dia semalam (12 Ogos '07). Rabu malam aku dah buat gerakan ke rumah dia kat Cheras Utama sbb esoknya tu pagi2 lepas subuh (kononnya...) dah nak gerak ke Kuang. awal sampai sana, awal la kitaorg buat persiapan. tapi selepas angkut barang sumbat dlm kereta aku & uzin, pkl 7 jugak baru gerak. jln pon semput2 la... dah jammed! so, dlm pkl 9 lebih baru sampai rumah Misa kat Kuang tu. kedatangan aku & Uzin serta kepulangan Misa di sambut oleh abah Misa, Pak Wan yg sedang lepak baca papers kat depan rumah dia.


Hari Jumaat lak Jaja datang. so, kitaorg gi jemput dia kat stesen komuter Kuang. bagus la.. dah bertambah lagi sorang rekrut. hehehehe.. maka dgn itu kami bertiga bertungkus lumus la membantu apa yg patut demi memastikan majlis Misa nie dpt berjalan dengan lancar. barang2 hantaran semua ada la kitaorg tolong sket2 yg mana belum digubah. tp byk yg dah siap digubah dek pengantin sendiri. so far... alhamdulillah. walaupun ada saat2 berlaku juga sesuatu yg menduga hati bakal pengantin tu. tapi semuanya dpt ditangani dgn sabar dan tenang. cayalah Misa! hehehehehe...

Ahad, 12 Ogos 2007 maka sahlah Hamisah Redzwan menjadi isteri pada Hussin Khamis. alhamdulillah... lepas lagi sorang kawan aku mendirikan rumahtangga. sorang lagi hujung bln nie... sempena Hari Kemerdekaan. ramai gak yg datang... geng2 Kolej CITI dan geng MB datang memeriahkan majlis. best sgt tgk Misa kawin & rasa sedih gak sbb member baik dah jadik milik suaminya. lepas nie tak leh arr nak ngular cam dulu2.. heheheheh...

Majlis semalam selesai dlm pkl 4 petang. lepas abis majlis di Balairaya... semua buat gerakan balik ke rumah Misa. ada sesi potong kek plak. buat biasa-biasa jer... dpt la merasa kek coklat pengantin yg sedap gilos!!! then lepas tu tapau apa2 yg patut. packing baju semua... ye la. org tu dah ada teman tido, aku & Jaja kena la buat gerakan pulang ke sarang masing2. hahahahahha... dlm pkl 6 lebih aku & Jaja buat gerakan pulang. aku hantar Jaja balik rumah dia kat Cheras & then baru aku balik Serdang. dlm pkl 8 mlm sampai rumah. letih tak hengat... badan pon sengal2 je nie..huhuhuhuhu..
Apa2 pon aku nak ucapkan Selamat Pengantin Baru buat Misa & Uzin. semoga ikatan yang terjalin berkekalan hingga ke akhir hayat. buat Uzin, jaga le kawan aku tu elok2. bimbinglah dia dan sayangilah dia dgn sepenuh hati. bertuah ko dpt memperisterikan Misa. dan buat Misa, jadilah isteri yang dikasihi oleh suami. sob...sob...sob... aiseh, syahdu plak! heheheheeh...

No comments: