Tuesday, August 07, 2007

'kawan baik'

Salam petang Selasa yang sojuk. baru lepas ujan lebat sini. hmmm... dah lama tak bercerita pasal kawan baik aku tu. sejak 2 menjak nie dah tak jadik kawan baik dah. masing2 buat hal masing2. tak der lagi 'data sharing' cam dolu2... hehehehe.. entah kenapa jadik gitu. maybe dia tgk aku senyap dan tak banyak tanya cam dulu, dia pon turut sama menyepi dan menjauhkan diri. apa2 aje lah. aku pon dah malas nak amik tahu pasal apa yg berlaku dgn hidup dia.

Baru-baru nie aku dengar citer dia nak settle down thn nie. nak kawen katanya. tp dia bercerita dgn akak sorang nie. dgn aku tak pon dia bgtau. walaupun dia sendiri pernah cakap aku nie adalah kawan yg paling dia percayai.

Baguslah gitu. tp yg tak sedapnya, bakal isteri dia adalah tunangan org... tp katanya pompuan tu dah settlekan hal pertunangan dia. atau tidak keterlaluan bila aku simpulkan yg pompuan tu dah putuskan pertunangan dan sekarang nie sedang memang confirmlah diaorg berdua sedang merancang untuk mendirikan masjid. dengar katanya jugak, diaorg tak nak tunang2 & terus nak kawen jer. katanya juga hujung tahun ini majlisnya tu nanti

Kalau betul, alhamdulillah.. baguslah. dari dok angkut tunang org ke hulu ke hilir... better dia bertanggungjawab atas apa yg telah dia timbulkan. nampaknya dia tekad betul kali ini dengan perempuan nie. well... aku ucapkan semoga berkekalan hingga ke jinjang pelamin. undangan perkahwinan dari korang memang aku tunggu... tp berkemungkinan besar aku tak akan pergi...

No comments: