Tuesday, December 12, 2006

m.e.m.b.o.w.l.i.n.g

Jumaat
Malam ada gathering dengan bebudak MB. dah lama diaorg tak on gath tp sempena game ahad nanti, diaorg onkan gath. gerak dari rumah dlm pkl 9.00 mlm. jln tak berapa sibuk, so berdesup la sket! ingatkan dah lambat sampai je tgk si harris je sorang dok membaling. lepak tgk si harris baling. tak lama lepas tu baru la sorang2 bebudak MB nie sampai. malam tu yg ada harris, afat, misa, uzin, pakku & kengkawan, kak as, arop, beastslayer, wayi & hajar. start training... adeh... rasa berat je bola aku tu. itu tandanya dah lama sangat tak membaling. sengal2 gak lengan & jari... performance... up and down... muahehehehhe... Training 4 games jer... itu yg terlarat.. lepas abis main diaorg semua gerak utk makan. aku lak terus balik pasal esoknyer nak pi opis. tp balik rmh bukannya terus tido pon, sempat lagi basuh baju sambil layan laporan Sukan Asia Doha kat TV 1.. hehehehe..

Sabtu
Hari kerja sedunia.. sampai di opis dlm pkl 11 pg tp sarapan dulu sebelum mulakan kerja. dlm dok sarapan tu dpt sms dari Kak Min tentang kesihatan mak yg agak membimbangkan... huhuhuhu.. Kak Min bgtau kaki mak luka and luka tu dah kelihatan kehitaman. mak ada diabetes so bila luka sket gitu la jadinya. then dah gi klinik utk cuci. doktor kata daging kat tempat luka tu dah mati. that's why jadik itam2 gitu. paling menyedihkan aku bila dlm SMS tu Kak Min bgtau abah nangih pasal tgk kaki mak teruk. huhuhuhu... sedeynyerr..!!!! mak.. apesalnyer tak dengar cakap org... org dah selalu pesan, jaga diri.. jaga diri.. kalu luka2 terus gi spital.. jgn tangguh2... so far katanya kaki mak dah ok sbb makan ubat mahal yg doktor kasik. dah kering luka tu.. mak tak kasik aku balik sbb katanya raya nanti nak balik lg.. huhuhuhu... aku yg dalam dilema...

Aku settle kerja dlm pkl 5 lebih. gerak balik rumah tp sempat singgah Jas Kafe beli laksa. kelaparan lak... balik dgn badan yg terasa penat sgt. lepak tgk tv pon bleh terlena. lepas maghrib baring jap kekonon nak tunggu isyak.. sekali terbabas hingga pkl 5 pg. wakakakka... solat isyak pkl 5 pagi. apa kesss....???

Ahad
Gerak ke EP dalam pkl 9.15 pg. tp sebelum tu sempat bersarapan dgn keropok lekor dan teh CTea perisa pandan.. ekceli aku dpt hadiah time aku gi melawat kanchong darat masa bawak participant seminar HRD minggu lepas. try la minum teh Datuk CT tu... ermmm... mengikut deria rasa di lidah aku... aku rasa tak sedap.. muahahaha.. bau pandannyer kuat bebenor. terencat selera akuh!

Sampai EP tgk dah ramai yg datang and alhamdulillah, tercapai jugak target penganjur nak dptkan 40 penyertaan. aku satu lane dgn adifaza dan bersebelahan dgn kak as dan phua. main mmg cam hampeh jer. tp merasa la dpt 202 (207 campur hdcp) utk game ke-3 (369)... kekekeke.. tp yg lain mmg hancusss!!! abis main dlm pkl 1 tgh. lepak makan dgn Kak Sad (UM) jap. abis makan je chow sbb nak tgk laporan sukan asia. dpt tgk separuh shalin main. muehehehhe.. bestnyer. dpt SMS dr Shahrul pasal game bowling kelab opis. insyaallah kalu tak der aral, 27 nie on le game tu. main 9 pin tap dgn format 369. huh.. tak pernah org buat... kekekekeke..

Mlm layan lagi laporan sukan asia. dpt tgk atlit bowling dr korea... perghhh.. kagum aku nengok cara dia baling. angkat 90 degree ke belakang. mmg cun arr dia punyer balingan.. teruja btol aku nengok. time tu dia lawan dgn Esther Cheah.. tak terlawan minah tu dgn dia.

Isnin
Hari nie cuti sempena Hari Keputeraan Sultan Selangor. melepak je la kat rumah. malas nak kuar dah. elok tgk goreng keropok lekor (nak abiskan stok) dpt sms dari Shahrul. ajak gi perasap bola kat Mines Bowl. cett... semalam aku ajak tak nak. kata penat sbb dah 2 hari keje. last2 dia sendiri yg ajak pasal boring tak der buat apa2. so bergerak lah 4 org nie... aku, shahrul, miza & en. fauzi ke Mines bowl dlm pkl 5. agak penuh tika tu tp sbb muka familiar kat situ dpt la lane cepat. lane condition... kering giler!!! 4-4 org game tak menjadi.. hahahahah... dah ada kat situ, sempat la kitaorg book lane utk game 27 nanti. sesambil tu carik t-shirt & hadiah sekali. dah settle bab tu ada plak mamat nie nak menengok bola. hajat di hati nak carik secondhand ball, sekali kena 'racun' dgn tokei pro shop soh beli bola baru. TRACK.. dia kasik 700 hengget. shahrul dah macam berkenan dah, tp cepat2 aku ajak balik pasal kebetulan ada nak amik org lagi. lama dah diaorg tunggu. kalu ikut hati mamat tu mmg nak beli. hehehehhe... dia tu, nanti kete nak kuar lagi.. nak guna duit lagi. apo daaa...

Sampai opis dah pkl 8 lebih. singgah solat kat opis jap. sebelum balik rumah gi makan kat tasik dgn shahrul. dia dok bercerita pasal adik nak bertunang dgn cucu tok bomoh. perghh... dasat tu.. bleh mintak diturunkan ilmu. muahahhaha.. dlm famili dia, tinggal dia sorang je la yg dok single but not available. aweknyer sambung study kat UK. aku dah kawan dgn dia start aku mula masuk keje. dah 5 thn persahabatan kitaorg. bleh dikatakan di opis, dia nie le org yg sekepala dgn aku. senang mintak tolong dan jejaka rebutan gadis2 di opis nie. bleh dikatakan ramai le yg jatuh chenta dgn mamat nie. hinggakan ada yg pernah rapat dgn aku boleh menjauhkan diri dr aku gara2 cintanya di tolak dek mamat nie. sebabnya... aku rapat dgn mamat nie, so aku sekali kena tempiasnyer... apa ke hal??? lantak ler.. tak jadik kudisnya bg aku. hehehehe... kitaorg pernah jadik bahan gosip di opis. tp itu la.. org kata, kalau bukan jodoh tu.. tak leh nak buat apa. tetap takkan menjadi. semoga hubungan ko dgn ain akan berkekalan. nasihat dr aku, berani ler utk beri komitmen. jgn cepat mengalah bila ada sesuatu yg menghalang. jadikan pengalaman yg lalu sebagai pengajaran dan kayu pengukur. umur ko pon bukannya makin muda... kekekek..

Lepas makan masing-masing berpisah menuju destinasi masing-masing...

No comments: